01 March 2012

Dulu dan sekarang: memang berbeza

assalamualaikum readers and blogger :)


hari tu aku tolong buat assignment abang kepada cik room mate. inilah namanya orang da takda kerja. sibuk nak cari kerja. sekali, hambek! buat karangan 1500-1800pp. mati kutu nak buat ayat. nasib baik aku takda kutu. tajuk karangan macam kacang, kononnya la. remaja dahulu vs remaja sekarang. tersenyum sendiri bila baca balik :)



SATU:
kalau dulu nak bagi surat cinta, sampai berkajang muka surat dikarang semata mata nak luahkan perasaan.
kalau sekarang, guna SMS je. ' jom kapel '. terus la jadi pasangan kekasih. cepat, pantas dan tuntas. facebook pun boleh.
takda nak berkias kias da. bak kata omputih, straight to the point. da ada highway, kenapa nak lalu jalan lama. ye dok?



DUA:
kalau dulu, ada handphone tiga tiga sekupang tu da kira ohsemmm gila la. kau ada? aku takda. serious. aku tak tipu.
tapi sekarang, tak main da handphone keypad ni. semua nak main yang touch screen saja. tak main handphone pakai keypad ni. kalau ada pun, beri hitam.
hakikatnya, kalau handphone dulu, da terbarai pun masih boleh pakai. tapi sekarang, faham faham sendiri la.


TIGA:
kalau dulu, petang petang berkumpul main polis sentri la. galah panjang. teng teng. rounders. konda kondi. syok gila!
tapi sekarang, nak tengok budak budak keluar rumah main benda tu semua, memang payah la. duk menghadap PS, PSP, XBOX je.
sebab tu la kadang kadang budak budak ni tak kenal budak lain yang duduk kat sekitar rumah. jiran sebelah pun kadang kadang tak kenal.


EMPAT:
kalau dulu, kena marah, kena cubit, kena rotan dengan cikgu kat sekolah da dikira normal da. kalau balik rumah, siap dapat extra 'hadiah' lagi.
tapi sekarang, baru naik tangan sikit, da mengadu kat sini sana. terasa yang budak budak sekarang semakin manja. manja tak bertempat. lepas tu, besar kepala.

sebenarnya ada lagi isi yang aku guna, tapi tak ingat la. so, apa pandangan korang?
aku tak kata apa yang aku tulis ni betul. ini cuma pandangan sendiri. no offense! :)


nota kaki: baru sedar diri ni da nak masuk 22, ingatkan tengah muda remaja lagi -.-"

1 comment:

Anonymous said...

hikhok! banyak lagi boleh tulis. :D